Ny skribent -Micael Foghagen

20 januari, 2013

Image

Micael Foghagen 50 år, politisk sekreterare i Kalmar och har uppdrag i kommun och landsting och sedan ett tag även ordinarie ledamot i Sverigedemokraternas försvars och säkerhetspolitiska råd.

Har bakgrund som officer i flygtjänst i FV mellan åren 82-89. Tog min examen, ”vingarna” efter fullgjord GFU 14mån F5 Ljungbyhed sep -83, forsatte som en av sex att genomgå 
den nya förlängda grundläggande taktiska utbildningen. GTU1 6 mån vid F5 Ljungbyhed därefter GTU2 6 mån vid F16 Uppsala. Under denna period varvades flygutbildningen med OHS både vid F5 och F20 Uppsala.

Är influgen på SK 61 Bulldog och SK 60 A,B,C,D,E. Varvade därefter min flygtjänst med studier vid Chalmers fram till mitt avsked. Flygtjänsten bedrevs vid 5 div F16 på lov och kontinuerligt däremellan. Har flugit både 37 och 35 men ej utbildad.

Innan FV gjorde jag min värnplikt vid I 11 Växjö som spaningsgruppchef i 10 mån.
Då jag fortfarande har goda kontakter inom FV och starkt intresse i försvarsfrågor är det min ambition att bistå rådet efter bästa förmåga i luftförsvarsfrågor.

//Micael Foghagen 

2 Responses to “Ny skribent -Micael Foghagen”

  1. peter Says:

    Välkommen till ett av Svea rikes viktigaste ämne

    • smbfoghagen Says:

      Tack Peter! Mina inlägg kommer framöver varvas med egenupplevda berättelser som jag hoppas kommer vara intressanta att läsa och mer nutidsorienterade inlägg kring vårt luftförsvar


Lämna en kommentar